Monday, July 04, 2005

bukan kerana rindu

'Jika mahu mudah membuat panggilan talipon, buatlah panggilan diwaktu luar sibuk, waktu malam mislanya.' kata Borhan kepada bapa mertuanya. Borhan menyatakan demikian setelah ditegur oleh mertuanya yang menasihatkannya supaya hanya bersembahyang diwaktu siang atau awal malam. Dia berkata demikian kepada Borhan setelah terserempak Borhan bersembahyang tahajjud.

Bapa mertua Borhan lelaki Inggeris. Borhan berasal dari Indonesia. Dia bertemu dengan isterinya waktu 'menyupir' di Bali.

Walaupun gajinya hanya sama jumlahnya dengan wang bantuan jika tidak berkerja, Borhan memilih untuk berkerja.Katanya dia tidak mahu memalukan orang Islam lain dengan memilih untuk memanjakan diri dengan wang bantuan kerajaan Inggeris.

Menerangkan pentingnya amalan Islam dengan berhikmah memerlukan kesabaran. Saya lihat kesabaran ini dimiliki oleh Borhan. Adalah kita mempunyai kesabaran untuk berbuat demikian atau adakah kita memiliki kesabaran untuk terus-menerus berbuat amalan baik yang keuntungannya tidak mungkin kita lihat dimasa hayat kita?

5 comments:

Tok Rimau said...

Aku nak ajak kau masuk projek Jiwa Kacau.

Utk kau deadlinenya 1 Ogos 2005.

http://jiwakacau.blogdrive.com

Anonymous said...

jawapannya SUKAR. tapi tidak mustahil.

salina

Anonymous said...

I have been looking for sites like this for a long time. Thank you! » » »

Anonymous said...

That's a great story. Waiting for more. » »

Anonymous said...

This is very interesting site... tight hogtied bondage pregnant porn fucking Japanese free hentai Fat asians drinking cum Bbw brunette threesome Fucked up blowjob directory pregnant sex Big busty pornstars Woman with shaved pussy